nLIFE

K čemu ty Apple Vision Pro vůbec jsou? Ani reklama není moc přesvědčivá

Apple Vision Pro je headset pro smíšenou realitu, prodávat se začne 2. února a prozatím pouze ve Spojených státech. Určen je pro technologické nadšence, s cenou 3499 dolarů (zhruba 81 tisíc korun) to prodejní hit nebude. Právě u otázky, na koho vlastní cílí, se stojí za to zastavit.

Apple Vision Pro totiž má i přes svoji technologickou vyspělost a vysokou pořizovací cenu stejné problémy jako konkurence. První reakce zní, že headset je příliš těžký a už po patnácti minutách je nepříjemné ho nosit. Po delších seancích se dostavuje bolest hlavy. Prozatím budou chybět i na míru ušité aplikace YouTube, Netflix a Spotify.

Na otázku, co se s ním dá dělat, odpovídá nejnovější reklamní klip, který zdůrazňuje čtyři činnosti / prvky: luxusní domácí kino kdekoliv, panoramatické výhledy, video hovory a práci. Ve videu vidíme, jak muž připravuje toast pro dítě a zároveň jakousi prezentaci z více zdrojů.

Těžko říct, co si od toho Apple slibuje, protože příliš přesvědčivé to není. Pravděpodobně je to věc vyrobená na image, přičemž její prvky naleznou využití v budoucnu v dalších produktech.

„Nikdo nečte. Pokud čte, stejně nerozumí. Kdo čte a rozumí, stejně zapomene.
 Stanisław Lem