nLIFE

Ray-Ban Stories jsou první chytré brýle od Facebooku. Vypadají stylově

Ray-Ban Stories jsou první chytré brýle od Facebooku. Vypadají stylově 1
Ray-Ban Stories od Facebooku
Ray-Ban Stories jsou první chytré brýle od Facebooku. Vypadají stylově 2
Ray-Ban Stories od Facebooku

Ray-Ban Stories vypadají na první pohled jako klasické stylové brýle. Jenže chyba lávky, oproti běžným brýlím toho umí celkem dost. O pořizování fotek a natáčení krátkých klipů se starají dvě pěti megapixelové kamery. Pořízené záběry si lze následně upravit a sdílet v aplikaci na telefonu.

Brýle přitom půjde ovládat i pomocí hlasového asistenta, nejenom přes tlačítko v obroučce. Součástí je i indikátor v podobě svítící diody na přední straně: lidé kolem vás tak uvidí, že právě natáčíte. Skrze brýle půjde poslouchat i hudbu, podcasty či přijmout hovor. Cena ve Spojených státech byla stanovena na 299 dolarů, což je bez započítaní daně zhruba 6 400 korun.

„Museli jsme přepracovat komponenty tak, aby se vše – tedy dva fotoaparáty, sada mikroreproduktorů, zvukové pole se třemi mikrofony, optimalizovaný procesor Snapdragon, kapacitní touchpad, baterie a další – vešlo do co nejmenšího prostoru a co nejlehčího rámu,“ říká Facebook.

„Pořizování multimediálních záznamů jsme navrhli tak, aby snesly spoustu pohybu – od otáčení hlavy při snímání scény až po snímání ze skateboardu. Optimalizace zahrnují HDR a fúzi při slabém osvětlení, stabilizaci videa a denoising. Použili jsme také vykreslování tónů podpořené strojovým učením k vylepšení fotografií a videí, aby působily stejně autenticky jako samotný okamžik.“

Nevypadá to špatně, nicméně pro mnoho lidí bude hlavní překážkou fakt, že je to od Facebooku. Vzhledem k tomu, jak Facebook sbírá data, není tento postoj mimo mísu.

„Nikdo nečte. Pokud čte, stejně nerozumí. Kdo čte a rozumí, stejně zapomene.
 Stanisław Lem