nLIFE

Blizzard nevylučuje další film Warcraft

Warcraft: První střet
Warcraft: První střet

Dočkáme se dalšího filmu Warcraft? Blizzard to nevylučuje, nicméně zároveň říká, že jeho hlavní platformou je výroba her a nemyslí si, že by se měl plést filmařům do řemesla.

“Děláme hry a myslím, že hry budou vždy naším jádrem, takže Warcraft se bude soustředit na ně. Nechci spadnout do pasti ‚teď budu filmařem‘. Myslím, že to přenechám lidem, kteří opravdu vědí, co dělají,” řekl John Hight, šéf značky Warcraft, serveru IGN.

„Pokud se nám podaří najít talentované tvůrce v jiných oblastech, kteří sdílejí lásku a vášeň pro Warcraft, pak určitě. Ale myslím, že jsem bohužel viděl, jak se někteří z mých kolegů nechali okouzlit myšlenkou stát se filmaři a využít příležitost, kterou jim dává vlastnictví IP nebo ovládání IP, ke vstupu do filmové tvorby. Ale existuje tolik profesionálů, kteří to dělají už tolik let, a mohly by existovat desítky, ne-li stovky filmů, které se dají provést mnohem lépe. Přece by nepřišel někdo, kdo dělá jenom filmy, a nepokusil se vytvořit hru jako Warcraft, ne? Takže si myslím, že hledání takových partnerství je správný přístup.“

Další film Warcraft dává smysl

Hight si zároveň pochvaluje, jak hry typu Warcraft Rumble či karetní Hearthstone šíří povědomí o značce. Tak pro ne film? Pokud se to uchopí správně, mohl by oslovit nové hráče. Stačí se podívat na Super Mario Bros. ve filmu. Animák sice nesbíral u „profesionálních kritiků“ dobrá hodnocení, diváci ho ovšem milovali a kromě toho, že vydělal balík peněz, pomohl propagovat hry s Marie a konzoli Nintendo Switch.

Není také pravda, že profesionální tvůrci filmů vždy natočí hit – těch nepovedených adaptací je, myslím, víc než dost.

Od uvedení filmu Warcraft: První (2016) střet uplyne brzy osm let, je tak bohužel už velmi nepravděpodobné, že by započatý příběh pokračoval. Diváci se tak dočkali pouze bonusu v podobě vystřižených scén.

„Nikdo nečte. Pokud čte, stejně nerozumí. Kdo čte a rozumí, stejně zapomene.
 Stanisław Lem