nLIFE

První recenze na seriál Fallout: nejlepší adaptace videohry?

Seriál Fallout od Amazonu, který vychází ze stejnojmenné herní série, v prvních recenzích boduje. Na agregátoru hodnocení Rotten Tomatoes má v tuto chvíli hodnocení 85 % od diváků a 93 % procent od kritiků. Někteří dokonce říkají, že je to nejlepší adaptace videohry vůbec.

Příběh se odehrává po jaderné válce v Los Angeles, v alternativní historii v retro futuristických 50. letech ve Vaultu 33. Relativní bezpečí krytu musí hlavní hrdina Lucy (Ella Purnellová) opustit a venku čelit nehostinnému světu. Seriál pochází z dílny Kilter Films a výkonných producentů Jonathana Nolana (Westworld, Person of Interest…) a Lisy Joy (Westworld). Nolan režíroval první tři epizody.

Seriál Fallout v recenzích

„Fallout se řadí spolu s The Last of Us k nejlepším herním adaptacím, které kdy vznikly. Brilantně vystavěná hra se třemi odlišnými hlavními postavami prochází chytře propojenými dějovými liniemi, které vyústí ve fantastické finále. Po cestě na vás čeká hromada třešniček pro dlouholeté fanoušky díky bezchybné výpravě a důrazu na detail, ale nikdy to není na úkor toho, že by se jednalo o ideální výchozí bod pro nezasvěcené,“ píše IGN a dává 9/10.

„První polovina Falloutu je bezpochyby nejsilnější, protože Lucy se snaží vypořádat se všemi lžemi, které jí řekli o světě, a přitom se jen stěží snaží udržet naživu. Přesto, i když se dějové linie příliš dlouho zdržují na méně vzrušujících místech, diváci jsou zvědaví, jak se rozmanité záhady a tajemství povrchu a obyvatel odhalí. Bizarní, ale intenzivně zábavný Fallout se nepodobá ničemu, co jste kdy viděli; už jen proto se nebudete moci odvrátit,“ píše Variety.

„Fallout rozvíjí velké myšlenky her a je tak adaptací, kterou stojí za to sledovat jak pro fanoušky, tak pro ty, kteří ji neznají. Je to stejnou měrou zábavná a noční můra, která se stejně jako její hlavní hrdina nespokojí s tím, že žije v projekci minulosti,“ píše Empire a uděluje 4/5.

„Na maličkostech nakonec záleží nejvíc a všechno tu působí jako ve Falloutu, od výpravy až po nepříjemný první moment, kdy se někdo dá na pití ozářené vody. Téměř vše na plátně mi ukázalo, že Nolan, Robertson-Dworet, Wagner a všichni ostatní, kteří se podíleli na tvorbě této série, to prostě chápou. Na novou hru si možná počkáme dlouho, ale tohle je další kapitola Falloutu a já se těším, kam povede v budoucnu,“ píše Windows Central a uděluje 4,5/5.

„Zatímco Fallout vyniká v zachycení atmosféry, v budování zápletky je o něco méně úspěšný. Vyprávění nakonec směřuje k ošklivým a nelidským myšlenkám, které tuto zničenou krajinu vytvořily: Jak chmurně poznamenává jedna z postav: Všichni chtějí zachránit svět, jen se neshodnou na tom, jak,“ myslí si spíše kritická recenze Hollywood Reporter.

Seriál je k vidění na Amazon Prime Video.

„Nikdo nečte. Pokud čte, stejně nerozumí. Kdo čte a rozumí, stejně zapomene.
 Stanisław Lem