nLIFE

Netflix poprvé za deset let ztratil předplatitele, na vině je i válka na Ukrajině

Netflix poprvé za deset let ztratil předplatitele, na vině je i válka na Ukrajině 1
Stranger Things 4
Netflix poprvé za deset let ztratil předplatitele, na vině je i válka na Ukrajině 2
Stranger Things 4

Netflix za první čtvrtletí letošního roku ztratil 200 tisíc předplatitelů (nyní má 221,64 milionu předplatitelů) a očekává, že v druhém přijde o další dva miliony. Hodnota akcií společnosti s v reakci propadla o více než 22 procent. Důvodů je hned několik.

1. Válka na Ukrajině – Netflix se připojil k západním společnostem a kvůli ruské invazi na Ukrajinu přerušil v Rusku své služby. Bez války by počet předplatitelů naopak vzrostl, a to o zhruba půl milionu předplatitelů. Je to ovšem stále méně než společnost odhadovala.

2. Konkurence – Netflixu postupně vyrostla konkurence, která si stahuje tvorbu, která byla dosud na Netflixu, k sobě. Postupně tak dobíhají uzavřené kontrakty a Netflix přichází o oblíbený obsah.

3. Sdílení hesel – Netflix vidí problém také v tom, že uživatelé sdílejí svá hesla, čemuž bude chtít zamezit. Zvažuje také uvedení levnější verze předplatného s reklamami.

Musíme konkurovat a musíme pokračovat ve zlepšování naší hlavní služby, kterou je tvorba televizních seriálů a filmů a nyní i her, které lidé opravdu milují,“ uvedl Ted Sarandos, jeden z generálních ředitelů a ředitel pro obsah.

Naše relativně vysoká penetrace v domácnostech – když započítáme velký počet domácností, které sdílejí účty – v kombinaci s konkurencí vytváří překážky pro růst tržeb. Velký nárůst Covidu 19 ve prospěch streamingu až donedávna zastíral tento obrázek. Zatímco budeme pracovat na opětovném zrychlení růstu našich příjmů – prostřednictvím vylepšení našich služeb a efektivnější monetizace sdílení účtů více domácnostmi – budeme držet naši provozní marži na úrovni kolem 20 %. Klíčem k našemu úspěchu byla naše schopnost vytvářet úžasnou zábavu z celého světa, prezentovat ji vysoce personalizovaným způsobem a získávat více diváků než naši konkurenti,“ napsal Netflix akcionářům.

Je dobré si také připomínat, že nekonečný růst neexistuje (i když si mnozí manažeři myslí opak).

„Nikdo nečte. Pokud čte, stejně nerozumí. Kdo čte a rozumí, stejně zapomene.
 Stanisław Lem