S rozmachem generativní umělé inteligence, která už dnes dokáže vytvářet poměrně realistická videa (a to je teprve začátek), přichází i snaha označit takový obsah. YouTube tak po svých tvůrcích po novém požaduje větší transparentnost. Tvůrci musí v Creator Studiu přímo označit, zda je obsah videa upravený či syntetický. Uživatele pak informuje pomocí štítku či v popisu u videa.
„Proto dnes zavádíme nový nástroj v Creator Studiu, který vyžaduje, aby tvůrci divákům sdělili, kdy je realistický obsah – obsah, který by si divák mohl snadno splést se skutečnou osobou, místem nebo událostí – vytvořen pomocí pozměněných nebo syntetických médií, včetně generativní umělé inteligence,“ vysvětluje YouTube.
Týká se to ovšem jen realistického obsahu. Věci typu animáky, či doprovodné efekty, které vznikly s pomocí AI, není třeba i nadále označovat.
Videa na YouTube, která je třeba označit
Příklady, kdy je třeba obsah označit:
Použití podoby reálné osoby: Digitální úprava obsahu s cílem nahradit obličej jedné osoby obličejem jiné osoby nebo synteticky generovat hlas osoby pro vyprávění videa.
Úprava záběrů skutečných událostí nebo míst: Například vytvoření dojmu, že skutečná budova začala hořet, nebo úprava skutečné městské scenérie tak, aby vypadala jinak než ve skutečnosti.
Generování realistických scén: Zobrazení realistického zobrazení fiktivních velkých událostí, například tornáda, které se pohybuje směrem ke skutečnému městu.