RECENZE: The Matrix Resurrections je koukatelný, ale jinak zbytečný film

RECENZE: The Matrix Resurrections je koukatelný, ale jinak zbytečný film 1
Matrix Resurrections
The Matrix Resurrections
50%

INFO

Režie: Lana Wachowská Délka: 148 minut V hlavních rolích: Keanu Reeves, Carrie-Anne Moss, Yahya Abdul-Mateen II

K původní trilogii mám trochu ambivalentní vztah. Zatímco na jedničku nedám dopustit, dvojka mi přišla slabší a trojka bohužel vyloženě slabá. Od pokračování nazvaného Matrix Resurrections jsem příliš nečekal, a to ze dvou důvodů. Lana Wachovská točí v posledních letech věci, které se mi nelíbí, ať už jde o film Jupiter vychází či seriál Osmý smysl. Tím druhým důvodem byl trailer, který na mě působil vyloženě béčkově. Výsledek mě proto příliš nepřekvapil.

Matrix Resurrections je špatný. Jak moc, záleží na úhlu pohledu. Snímek je sám o sobě v pohodě koukatelný. Od Matrixu, který nastavil nová pravidla ve filmovém i herním průmyslu a měl ohromný přesah, ovšem čekáte víc než jen, že se na to dá dívat.

Jako první mě trklo do oka, že čtyřka opustila vizuál původní trilogie. Série, která dala světu bullet time, vypadá v některých momentech jako béčkový televizní seriál, což je těžko překousnutelné. Přesto první třetina, byť je vlastně až nesmyslně natahovaná (protože je pro další dění zbytečná), není vyloženě špatná. Pak ovšem následuje naprosto banální příběh o lásce a pomstě bez jakéhokoliv zvratu či zajímavého momentu.

Keanu Reeves působí velmi neohrabaně a toporně. Roli blbce mu bohužel částečně přisuzuje už scénář, nicméně i po „probuzení“ hraje druhé housle. Ani Carrie-Anne Moss nehraje nějak přesvědčivě a nový Morhpeus Yahya Abdul-Mateen II je vyloženě tragický. Film nejenže vykrádá sám sebe, ale občas působí jako parodie. Kritika Holywoodu je sice trefná, v kontextu filmu a Wachowské ovšem působí nevěrohodně. Jediný přesvědčivý výkon podává Jessica Henwicková v roli Bugs. Ta je skvělá!

Je fajn, že Matrix Resurrections v podstatě navazuje na trilogii a má pár zajímavých nápadů v rukávu. Dozvíme se, co se děje se světem a Matrixem. Resurrections přesto nepřináší vlastně nic nového. Film je slabý a finále ukazuje, že scénáristé (a mezi nimi i Wachowská) nemají co říct. Pokud bychom se ovšem na základě komerčního úspěchu filmu dočkali nějaké nové hry, to bych si nechal líbit.

„Nikdo nečte. Pokud čte, stejně nerozumí. Kdo čte a rozumí, stejně zapomene.
 Stanisław Lem